»Carlsberg viser nu, at det er et bryggeri, der kan stå på egne ben uden store opkøb«

2018 blev et solidt år for den danske bryggerikoncern, der leverede pæn vækst på alle væsentlige indsatsområder. Den snart tre år gamle strategiplan, viser nu sit værd, vurderer analytiker.

Carlsberg fik i 2018 et nettooverskud på over fem milliarder efter fremgang i særligt Asien. Det viser selskabets regnskab. Samtidig har selskabet besluttet at øge udbyttet til aktionærerne. Erik Refner

En varm sommer, VM i fodbold og en asiatisk tørst efter Carlsbergs øl sendte bryggeriet godt gennem 2018.

Årsregnskabet blev offentliggjort onsdag, og på bundlinjen kan Carlsberg glæde sig over, at overskuddet er vokset fra lidt over en milliard kroner i 2017 til over fem milliarder kr. i 2018 og nettoomsætning endte på 62 mia. kr. i 2017 mod 60 mia. kr. i 2017.