Læsere raser over Tivoli

Den delvist aflyste koncert med den mexicanske operastjerne Rolando Villazón søndag i Tivoli får Berlingske-læsere helt op i det røde felt.

Klager vælter ind: Læsere raser over Tivoli Fold sammen
Læs mere
Foto: BERTHOLD STADLER

Berlingske Tidendes læsere er både vrede og skuffede over Tivolis håndtering af den delvist aflyste koncert med den mexicanske tenor Rolando Villazón, fordi de skuffede koncertgængere ikke kan få deres penge igen.

Koncerten, der fandt sted søndag i Tivolis Koncertsal, måtte aflyses på grund af sygdom hos den mexicanske stjerne, der således kun nåede at synge omkring syv minutter af koncerten. Derefter tog to sopraner, der skulle have assisteret Villazón mennesker under koncerten, over.

Siden da er det strømmet ind med klager over koncerten. Berlingske Tidende har fået over 50 elektroniske henvendelser fra utilfredse koncertgængere. Mange af dem kræver pengene for koncerten tilbage.

I dagens Berlingske Tidende afviser Tivolis musikchef Henrik Engelbrecht at give pengene tilbage.

LÆS OGSÅ: Forbrugerrådet: Klag over koncert


Gretha Hansen fra Sindal var til koncerten sammen med fire andre. De havde betalt 1000 kroner pr. billet og kørte 900 km. for syv minutter med Villazón. Hun er skuffet over Tivoli.

- De vidste jo om eftermiddagen, at der var store problemer, blev der sagt. Alligevel bliver vi spist af med mærkelige forklaringer, der ikke kunne holde. Alle kunne jo se og høre, at det var rivende galt. De trak tiden til efter pausen, så man var sikre på, at de ikke skulle give penge tilbage, skriver hun i en reaktion til Berlingske.

Karin Nielsson sad på anden række til koncerten.

- Alle bortforklaringerne før koncertens start og undervejs fra musikchef Henrik Engelbrecht var direkte pinlige. Man kan som tilskuer kun konkludere: koncerten skulle være aflyst inden start. En fortsættelse til efter pausen, havde kun til formål, at publikum dermed ikke havde krav på at få refunderet billetprisen, hvilket pressechefen tydeligt orienterede om overfor den ret ophidsede tilskuermængde, skriver Karin Nielsson og kræver billetten refunderet.

Fiasko
Også Per L. Strand fra Bruxelles kræver pengene tilbage. Han kalder både koncerten og Tivolis håndtering af den for en fiasko og en skandale.

- Resultatet af aftenen er en skandale, og både min kone og jeg føler os snydt.

Lise Hedegaard og Gudrun Dal fra Nærum, begge 87 år, købte billet til en Villazón-koncert for tre år siden. Den blev aflyst, så de fik nye billetter til koncerten året efter. Som også blev aflyst. Så søndag skulle det være.

- Forventningsfulde ankom vi i silende regn til koncertsalen i håb om endelig at få den dejlige oplevelse vi nu i flere år havde set frem til. Meget stor blev vor skuffelse efter de første fremførelser, men håbede at den forvarslede forkølelse ville blive "sunget væk" Det blev den så ikke og meget frustreret forlod vi koncertsalen efter den korte koncert. Vi synes jo nok, at en forståelse for vor situation i det mindste kunne have foranlediget Tivoli til at udlevere den omtalte CD, som så positivt var omtalt i programmet, som kunne købes med kunstnerens signatur efter forestillingen, skriver Gudrun Dal blandt andet i en kommentar.

Går til Forbrugerrådet
Carsten Eliassen
er dybt rystet over behandlingen af publikum under og efter koncerten og klager nu til Tivoli.

- Man startede med at afkorte første afdeling uden at give besked, ligeledes blev der ikke givet besked på at pausen blev udvidet. Anden afdeling startede med, at man igen fik en sang fra de varme lande med at Rolando Villazon skulle synge sin stemme op, så man rykkede lidt rundt på progammet, det er da klart, for Tivoli vidste godt på dette tidspunkt at Rolando ikke ville komme tilbage efter pausen, men hvis man nu holdt publikum hen med et par af de andre numre, så kunne man med sindro fortælle at Rolando Villazon havde måtte opgive, og fordi vi havde fået så meget af koncerten, så kunne der ikke refunderes noget af beløbet, skriver han og fortsætter:

- Det eneste, som jeg mener, Tivoli bør gøre i denne sag, er at tilbagebetale billetten og sige undskyld, at de har fejlvurderet hændelsesforløbet. Får vi ikke medhold i denne klage er det helt sikkert, vi går videre Forbrugerrådet med sagen.