Forbrugerrådet: Klag over koncert

Forbrugerrådet opfordrer vrede koncertgængere til at klage til Forbrugerklagenævnet over den delvist aflyste koncert med tenoren Rolando Villazón i Tivoli søndag. Der mangler praksis på området.

Forbrugerrådet: Klag over koncert Fold sammen
Læs mere
Foto: BERTHOLD STADLER
Klag over koncerten. Sådan lyder rådet fra Forbrugerrådet til de skuffede koncertgængere, der var mødt op i Tivoli søndag for at høre den mexicanske operasanger Rolando Villazón.

Han måtte imidlertid udgå af koncerten på grund af sygdom, og siden da er det strømmet ind med klager over særligt Tivolis håndtering af koncerten. Koncertgængerne vil bl.a. have pengene for billetterne retur.

Ifølge Forbrugerrådet er der ikke en generel juridisk praksis på området. - Koncerten er i den forstand et grelt eksempel og en velegnet sag at få en afgørelse på, der kan få virkning ved lignende sager«, siger formand Camilla Hersom. Hun mener ikke, at koncertgængerne har fået det, de har betalt for. Tivolis musikchef Henrik Engelbrecht afviser at refundere billetter.

- Jeg synes, det er strålende, at Forbrugerrådet går ind i sagen, så vi får precedens på området for kulturoplevelser. Så kan vi få en debat om, hvorvidt alle håndterer den slags episoder på en fair og tidssvarende måde, siger han. Formelle klager over koncerten skal rettes til Forbrugerklagenævnet., der kun behandler klager for billetter, der har koster over 800 kroner.